Hello / Goodbye Saint Thomas - Reisverslag uit Saint Thomas, Amerikaanse maagdeneilanden van Susan Laret - WaarBenJij.nu Hello / Goodbye Saint Thomas - Reisverslag uit Saint Thomas, Amerikaanse maagdeneilanden van Susan Laret - WaarBenJij.nu

Hello / Goodbye Saint Thomas

Blijf op de hoogte en volg Susan

09 Oktober 2012 | Amerikaanse maagdeneilanden, Saint Thomas

Sinds vorige week maandag ben ik verhuisd naar de machinekamer. Volgens de kapitein ben ik erg laag gezakt. Want ja, je gaat van de top (de brug) naar de bodem (machinekamer). Ik heb deze week de wacht met de meester (hwtk) meegelopen, van 0800 tot 1200. De eerste dag was een beetje saai. Alle ballast tanken die vol zaten moesten leeggepompt worden en daarna weer worden opgevuld. Er is een bord in de machine kamer met daarop schematisch alle tanken, pompen, leidingen en afsluiters. Je zoekt de juiste tank, start de pomp en opent de juiste afsluiters. Het klinkt heel makkelijk, maar het valt vies tegen. Ik mocht het ook niet alleen doen maar moest wel steeds blijven kijken of de tank al vol zat (4 uur lang heb ik voor dat bord gestaan).

De volgende dag was leuker. Ik mocht helpen met het uit elkaar halen van de separator. Uit elkaar halen, schoon maken en weer in elkaar zetten. In de separator kamer is het ongeveer 45 graden, dus als je alleen al naar de separator kijkt dan gutst het zweet van je neus af. S ochtends separator uit elkaar en schoon gemaakt, 's middags takenboek, ’s avonds van 2000 tot 0000 de separator weer in elkaar gezet. Dag drie ging net zo, nog een separator uit elkaar gehaald. Twee lange dagen dus van 0800 tot 0000. Ik was benieuwd wat hierna gingen doen, maar de bilge water separator was zo smerig dat bij alleen water dat apparaat al aangaf dat 25 ppm olie in zat. Je mag het bilge water overboord pompen als er 15 ppm olie in zit. Dus deze ook uit elkaar gehaald, schoon gemaakt en weer in elkaar gezet. Gister heb ik samen met Daniel (stagiair) en de second engineer vier verstuivers vervangen. Hier zijn we de hele dag dage mee bezig geweest. Heel erg leuk om te doen.

We hebben deze week ook nog een feestje op de brug gehad. De kapitein had een rocket launch party georganiseerd. Er waren wat pyrotechnische middelen die over datum waren en die hebben we afgeschoten.

Ik heb al twee dagen geprobeerd sterren te schieten, maar iedere keer als ik het voorbereid had was het te bewolkt. Vanavond ga ik het nog een keer proberen. Dat sterren schieten is enorm leuk en het rekenwerk dat erbij komt kijken valt best mee.

Iedere middag vullen we met de brandslang het zwembad en doen we bommetjes. Biertje erbij, helemaal goed. Erg gezellig. Het is ook prachtig weer. Zo rond de 28 graden.

Gister ochtend om 0600 zijn we aangekomen in Saint Thomas. Het lossen van de jachten ging niet zo vlug al gedacht. Er waren twee van de vier die gelost moesten worden niet betaald… En niet betaald is niet gelost worden. Om elf uur ’s ochtends zij ze pas begonnen met het eerste jacht. Bij het laatste jacht schoot de kraan weer in de overload, dan doet deze helemaal niks meer. Dit duurde gelukkig maar een half uur, toen was het probleem over. Er moest nog 1 jacht geladen worden en dat zouden ze wel even snel doen. Ze zijn tot half 11 ’s avonds bezig geweest.

Vanochtend om 0700 kwam de loods weer aan boord. Het was weer tijd om te vertrekken. We zijn nog wel even de wal op geweest, wat erg gezellig was. Er kwam en man van 200 kilo voor me staan en hij bekeek me van top tot teen en zei: "You're gorgeous! Such a smooth skin, from your mother?". Ik stond letterlijk met open mond naar ‘m te kijken, uhhhhhh hallo.

We zijn nu onderweg naar West Palm Beach. Donderdag zullen we daar aankomen. Dan gaan we door naar Charleston en daarna naar Eastport. In Eastport gaan we koeien laden. De meester kwam naar me toe en zei: heb je al gehoord wat de nieuwe lading is? MHOEEEEEEE, cows. Dus ik begon te lachen, want ik geloofde hem niet. Tot dat de kapitein precies hetzelfde verhaal vertelde en de derde stuurman erop inhaakte met: ik heb wel eens eerder koeien geladen, een hoop shit. Gelukkig hebben we veel stagiaires die poep kunnen scheppen… Deze koeien gaan we naar Oekraïne brengen en dan gaan we terug naar Livorno en dan door naar Jeddah.

http://www.marinetraffic.com/ais/nl/shipdetails.aspx?mmsi=244726000

  • 09 Oktober 2012 - 23:20

    Thijs:

    Lekker bezig Suus! Klinkt alsof je het daar goed naar je zin hebt..!? Ik hoop iig van wel!
    Die figuren op de Virgin Islands zijn echt raar hoor.. Toen ik daar was zat er een neger in het donker op een stijger, alle vrouwen die langs kwamen te laten schrikken enzo... Dus dan maar beter zo'n compliment krijgen ;)
    Succes met de koeien binnenkort, maak je er een fotootje van?
    X Thijs

  • 10 Oktober 2012 - 08:56

    Jose:

    He meissie....wat is het leven toch beroerd hè :-D zwembad-bier-warm weer.......wat een rot leven hebben die zeelui toch :-D Fijn dat t zo lekker gaat. Hou die kerels onder de duim, je moeder is rete trots op je!!
    kus, knuffel van je ma

  • 10 Oktober 2012 - 08:56

    Joyce Goede:

    Hé Suzan,
    Klinkt goed allemaal. Bevalt wel goed daar heb ik het idee.
    Maar koeien?!?! Een uitdaging denk ik me voeren e poep scheppen.
    Ben benieuwd hoeveel het er zijn.
    Een fototje zou inderdaad leuk zijn tegen die tijd.
    Veel plezer en scces!

  • 10 Oktober 2012 - 14:14

    Sander:

    Goh je hebt t volgens mij wel getroffen daar!
    leuk om die verhaaltjes te lezen!
    succes daar nog

    groetjes sander

  • 10 Oktober 2012 - 14:30

    Hermien:

    Hallo Susan, wat maak je toch veel bijzondere dingen mee! Hier alles goed, feest in het dorp net achter de rug, geniet maar lekker van al je belevenissen! Het komt over als een prachtige zeer afwisselende stage, groetjes Hermien en Albert

  • 10 Oktober 2012 - 23:21

    Palter:

    [quote]Volgens de kapitein ben ik erg laag gezakt. Want ja, je gaat van de top (de brug) naar de bodem (machinekamer)[quote].
    Ze beseffen daarboven toch wel dat ze zonder motor en machinisten geen voet vooruit komen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Amerikaanse maagdeneilanden, Saint Thomas

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2013

De Laatste loodjes

21 December 2012

I’m coming home, but not yet.................

05 November 2012

Howdy Sandy

09 Oktober 2012

Hello / Goodbye Saint Thomas

25 September 2012

Jachten finito
Susan

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 1781
Totaal aantal bezoekers 17238

Voorgaande reizen:

31 Juli 2012 - 31 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: